رفتن به محتوای اصلی
رنگ سال 2024 معرفی شد؛ رنگ هلویی

رنگ سال 2024 معرفی شد؛ رنگ هلویی

پیش از معرفی رنگ سال 2024 یا رنگ سال 1403 لازمه کمی در مورد اهمیت رنگ برای شما توضیح بدم، رنگ‌ها در طراحی گرافیک نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و تأثیرات گسترده‌ای روی حس و احساسات مخاطبان دارند.

تاثیرات اصلی رنگ‌ها در طراحی گرافیک عبارتند از:

1. انتقال احساسات: رنگ‌ها قادرند احساسات مختلفی را القا کنند. به عنوان مثال، رنگ قرمز می‌تواند احساس گرما و انرژی را القا کند، در حالی که رنگ آبی ممکن است احساس آرامش و اعتماد را به وجود آورده و رنگ زرد می‌تواند احساس شادی و خوشحالی را ایجاد کند.
2. شناخت برند: رنگ‌ها برای شناسایی برند یک شرکت یا محصول بسیار اهمیت دارند. استفاده از رنگ‌های خاص می‌تواند برند را در ذهن مخاطبان تقویت کرده و تشخیص پذیری برند را افزایش دهد.
3. تأثیر بر خرید: رنگ‌ها می‌توانند تصمیم‌گیری مخاطبان را تحت تأثیر قرار داده و ایجاد اراده برای خرید محصولات مشخص نمایند. بسیاری از برندها از رنگ‌ها برای جلب مشتریان و انتقال پیام‌های مختلف استفاده می‌کنند.
4. هماهنگی و تعادل: استفاده درست از ترکیبات رنگی و توانایی هماهنگی میان آن‌ها، می‌تواند طراحی را زیبا و جذاب کند و تأثیر مثبتی بر تجربه بصری مخاطبان داشته باشد.
5. تأثیر بر ذهنیت: رنگ‌ها می‌توانند بر روی ذهنیت مخاطبان تأثیر بگذارند و احساسات، تفکرات و حتی رفتار آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهند. به طور مثال، رنگ‌ها می‌توانند بر روی تمرکز، توجه و انگیزه مخاطبان تأثیر بگذارند.

به طور کلی، استفاده درست از رنگ‌ها در طراحی گرافیک می‌تواند به بهبود ارتباط بصری، قدرت بیان و ارتقای تأثیرات موردنظر کمک کند.

همانطور که گفته شد رنگها در طبیعت و اطراف ما همواره بر روحیات و انرژی و احساسات تاثیر بسیار زیادی دارند و از این رو نمیتوان اثر رنگ را در زندگی جوامع امروزی نادیده گرفت. برای صنعت طراحان داخلی، مشاوران هنری شرکت‌ها و دیگر متخصصان هنر، زمانی که مشتریانشان در حال تغییر دکوراسیون و خرید آثار هنری هستند و می‌خواهند بدانند چه دیزاین و رنگی جدید است، ترندهای طراحی و رنگ سال دارای اهمیت است.

شرکت پانتون یک شرکت شناخته شده در زمینه تهیه و ارائه استانداردهای رنگی است. این شرکت به ویژه برای تأسیس استانداردهای رنگی مورد استفاده در صنایع چاپ، طراحی، فرش، نساجی و صنایع دیگر شناخته شده است. روند انتخاب رنگ سال پانتون بر مبنای شرایط اقتصادی، اجتماعی و سلامت میباشد و رنگ سال تأثیر بسزایی بر صنایع مختلف دارد.

در ادامه این مقاله با رنگ سال 2024 پانتون آشنا خواهید شد.

 

رنگ سال 2024

موسسه پانتون Pantone رنگ سال ۲۰۲۴ به عنوان «هلویی» معرفی کرده است.

PANTOME 13-1023 Peach Fuzz “هلویی مخملی” به معنای نشان دادن “میل ما به پرورش خود و دیگران” است و “روح فراگیر آنها ذهن، بدن و روح را غنی می کند.”

چرا رنگ هلویی رنگ سال ۲۰۲۴ است؟

به گفته‌ی شرکت پنتون سایه‌های گرم و دوست داشتنی رنگ سال پنتون می‌تواند احساسات گرم با هم بودن را در افراد بیدار کند و به آن‌ها پیغام مراقبت کردن از یک‌دیگر را می‌دهد. طعم شیرین و دلچسب هلو در کنار رنگ چشم‌نواز و ملایم، پوست مخملی و عطر لطیف آن ارتباط پیوسته‌ای بین حس چشایی، بینایی، لامسه و بویای ایجاد می‌کند.

 

چه رنگ‌هایی با رنگ ۱۴۰۳ ست می‌شود؟

رنگ سال ۲۰۲۴ می‌تواند با رنگ‌های طوسی تیره، طوسی روشن، کرمی، زرد، نارنجی روشن، رنگ نیلی (آبی آسمانی)، سبز متالیک (مراتنج)، خاکستری (نقره‌ای)، آبی ملایم (ترکواز)، سورمه‌ای، و سفید ست شود.

نکته قابل توجه این است که در انتخاب رنگ و ترکیبات مختلف، باید به نیازهای محیطی، مکان استفاده و سلیقه شخصی افراد نیز توجه شود.

 

امیر فراهانی

طراح وب و گرافیست

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا