رفتن به محتوای اصلی
مراحل انجام یک پروژه گرافیک

مراحل انجام یک پروژه گرافیک

بر خلاف آنچه که برخی از افراد تصور میکنند یک طراحی گرافیک صرفا با بازکردن نرم افزار فتوشاپ و آغاز به طراحی کردن نیست، یک طراح گرافیک روند مشخصی با برنامه ریزی از آغاز شروع طراحی تا تکمیل پروژه و تحویل دادن به مشتری طی میکند. در این مطلب قصد داریم شما را با روند آغاز یک طرح گرافیکی تا تکمیل پروژه آشنا نماییم.

بریف

گام اول یکی از انواع تفهیم‌نامه طراحی با عنوان بریف میباشد که در آن طراح باید با انتظارات و اهداف مشتری در جلسه ای حضوری یا غیر حضوری در قالب یک فرم کاملا آشنا شود. وجود و تصویب تفهیم نامه طراحی میان طرفین سبب می‌شود که طراح گرافیک یا تیم طراحی بتواند، ایده پردازی را در راستای اهداف کسب و کار و حل نیازهای سازمانی مشتری هدایت کند.

تحقیق

مرحله تحقیق بر اساس موضوع یا اندازه برند میتوانید ساده یا پیچیده باشد، در مرحله تحقیق طراح گرافیک با جمع آوری اطلاعات در رابطه با کلیت موضوع و موارد جانبی و مرتبط با آن کسب آگاهی میکند.

ایده پردازی

گرافیست در این مرحله به پیاده سازی ایده های مرتبط و مشابه با موضوع میپردازد و سعی میکند با درنظر گرفتن تمامی ایده ها به یک الگوی واحد رسیده و از آن ایده های جدیدی خلق کند.

اسکچ

بهترین راه پیاده سازی آنچه در ذهن دارید، پیاده سازی آنها روی کاغذ میباشد، لازم نیست این طرح ها دقیق باشد. اسکچ میتواند شامل یادداشت ها و ترسیم ایده های بدون درنظر گرفتن کیفت آنها باشد. این اتودها هرچقدر بیشتر باشد میتواند باعث خلاقیت بیشتر شود.

اجرا

طراح پس از پیاده سازی اتودها میتواند بهترین آنها را توسط نرم افزار و با دقت بیشتر پیاده سازی کند.

ارائه

در این مرحله که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است طراح گرافیک جلسه ای با مشتری جهت ارائه طرح برگزار میکند. و طراح برای پرزنت طرح گرافیکی تمامی مسائل که برای خلق اثر در نظر گرفته برای مشتری توضیح میدهد.

بازخورد

پس از جلسه ارائه و یا پرزنت که مرحله اولیه ارائه طرح بوده، نظرات و بازخوردهایی از طرح حاصل میشود که باعث میشود با رعایت آنها به طرح نهایی رسید.

تحویل

در نهایت با تکمیل اصلاحاتی که مد نظر مشتری بوده طرح نهایی آماده میشود و در قالب فرمت و ابعاد مورد نیاز به مشتری تحویل داده میشود درصوتی که طراح گرافیک بتواند رضایت مشتری را در اجرای یک طرح مطلوب کسب کند توانسته یه تجربه حرفه ای را برای خود ثبت نماید.

امیر فراهانی

طراح وب و گرافیست

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا