رفتن به محتوای اصلی
معرفی ابزارهای تبلیغاتی برای پیشبرد یک رویداد

معرفی ابزارهای تبلیغاتی برای پیشبرد یک رویداد

در راه اندازی رویداد بحث Event Promotion تبلیغ رویداد یا پیشبرد رویداد اهمیت ویژه ای دارد، ممکن است شما رویدادی (event) را راه اندازی کنید و بخواهید تعداد قابل توجهی از مردم از رویداد شما مطلع شوند، برای معرفی رویداد به دیگران نیاز به استراتژی بازاریابی خواهید داشت که به این استراتژی و کلیه برنامه‌های معرفی رویداد Event Promotion گفته میشود. درصورتی که برنامه پیشبرد رویداد به درستی انجام شود باعث افزایش میزان حضور و توجه مخاطبان یا ثبت نام آنها برای شرکت در رویداد می‌شود. در ادامه برخی از ابزارهای تبلیغاتی یک رویداد را به شما معرفی میکنیم.

معرفی ابزارهای تبلیغاتی برای معرفی یک رویداد

برای اینکه بتوانیم در خصوص یک رویداد، تبلیغات داشته باشیم باید ابتدا یک استراتژی قوی و برنامه ریزی طرح و بر اساس آن پیش برویم. لازم به ذکر است برای اجرای این استراتژی نیاز به هزینه زیادی نیست شما میتوانید از طریق ابزارها و نرم افزارهای که روزانه با آنها کار میکنید حتی برخی از آنها رایگان میباشند برای جلب مخاطب و تقویت رویداد بهره ببرید. اگر از پلتفرمهای موجود درست استفاده کنیم آنگاه فقط برای چند تبلیغ و آنهم در مقاطع زمانی محدود مجبوریم هزینه ای پرداخت نماییم.

معرفی ابزارهای تبلیغاتی برای معرفی یک رویداد

موثرترین ابزارها برای تبلیغ یک رویداد چیست؟

1- شبکه های اجتماعی
در حال حاضر که این محتوا را آماده میکنم اینستاگرام یکی از پر کاربردترین اپ ها در ایران است که درصورت تولید محتوای مناسب میتوانید مخاطبان زیادی را از ایونت خودتان مطلع کنید.

2- ایمیل مارکتینگ
به ترویجِ محصول یا خدمات یا معرفی رویداد از طریق ارسال ایمیل ، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی گفته میشود که از مهترین مزیت آن رایگان بودن آن است و تنها مشکل آن اسپم شدن پیام شما و عدم مشاهده توسط کاربر است. لازم است این نکته را به خاطر داشته باشید در هنگام آماده کردن محتوای تبلیغاتی از عنوان جذاب و متن کوتاه استفاده نمایید که کاربر در کمترین زمان ممکن جذب پیام شما شود و آنرا مطالعه نماید.

3- وب سایت
ایجاد وب سایت برای معرفی کمپین یا طراحی لندینگ پیج یا صفحه فرود در وب سایت برای معرفی ایونت و آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر کاربران در خصوص رویداد.

4- ثبت نام در سایت
از بازدیدکنندگان سایت بخواهید در سایت شما یا صفحه فرود ایونت ثبت نام کنند تا از اطلاعات رویداد مطلع شوند افرادی که ثبت نام میکنند را میتوانید در فهرست مشترکان خبرنامه خود قراردهید و در آینده نیز مشتریان بالقوه یا کسب‌وکار شما باشند.

5- پوستر،بنر و هر نوع مدیای چاپی
برای مطلع کردن افراد از رویداد خود میتوانید اقدام به انتشار بروشور، آگهی نامه و پوستر نمایید و آنرا در محل هایی که میتوانید بیشترین مخاطب را بر اساس رویداد خود جذب نمایید نصب کنید و یا بین افراد توزیع کنید.

6- اینفلوئنسر مارکتینگ
هر کس بتواند روی تصمیم و رفتار فرد دیگری تأثیر بگذارد، اینفلوئنسر محسوب می‌شود و شما میتوانید با استفاده از اینفلوئنسرها رویداد خود را تبلیغ نمایید.

7- بازاریابی تجربی experiential marketing
پیوند دادن مشتریان با برند شما از طریق یک یا چند تجربه معنادار مانند تشویق امتحان کردن محصول، ایجاد خاطره، تغییر ذهنیت مشتریان ناراضی و …

8- ویدئو
بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند ویدیویی درباره یک محصول ببینند تا اینکه مطلبی درباره آن بخوانند و تعداد زیادی از افرادی که ویدیوها را با گوشی تلفن همراه خود نگاه می‌کنند، آن‌ها را با دیگران نیز به اشتراک می‌گذارند پس میتوانید با تولید ویدیوی جذابی که کسل کننده نباشد افراد زیادی را از رویداد خود مطلع نمایید

9- انتشار خبرنامه یا ویژه نامه
بسته به هدف شما از ارسال ایمیل، یکی از استرتژی های بازاریابی ایمیلی ارسال دعوتنامه است. اگر شما میزبان یک خیریه، سمینار و یا روز قدردانی از مشتری هستید، بهترین راه برای تبلیغ آن مناسبت و دعوت از مهمانانتان از طریق دعوتنامه است. این همان چیزی است که شما برای تمام ایمیل های دیگر خود انجام داده اید. تصویر زیر یک نمونه از یک دعوتنامه ایمیل را نشان می دهد.

10- بازاریابی مجدد remarketing
در ریمارکتینگ یا همان بازاریابی مجدد شما مشتریان بالقوه را مورد هدف قرار می دهید و آن ها را به خرید ترغیب می‌کنید. شاید یکی از مهمترین راهکارها برای جلب اعتماد مخاطب و تاثیر بر تصمیم‌گیری وی، همین بازاریابی مجدد باشد.

امیر فراهانی

 

امیر فراهانی

طراح وب و گرافیست

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا