رفتن به محتوای اصلی
تاثیر ویروس کرونا بر تجارت الکترونیک

تاثیر ویروس کرونا بر تجارت الکترونیک

ویروس کرونا و بحران ناشی از آن!

با شیوع ویروس کرونا (Corona) و در رأس نگرانی های بهداشتی ، همه مارکت ها نگران تأثیر ویروس کرونا بر فعالیت خود هستند ، هم فروشگاه هایی که بصورت ملموس اقدام به فروش میکنند و هم فروشگاه های اینترنتی که فروش دیجیتالی دارند، طبق آمارهای بدست آمده به دلیل جلوگیری از احتمال آلوده شدن به ویروس کرونا ، 52٪ مصرف کنندگان از حضور در مکان های شلوغ خودداری می کنند و 32٪ از مردم به دلیل شیوع آن از خانه خارج نمی‌شوند.

بنابراین ، هر دو شرکتهای B2B و B2C خود را برای تمام تغییراتی که ممکن است در فعالیت تجاری آنها رخ دهد در نتیجه تغییرات جهانی ویروس کرونا آماده می کنند ، بر اساس شرایط فعلی بسیاری از شرکت های بزرگ مانند گوگل ، فیس بوک و ادوبی نیز تمام فعالیتهای حضوری خود در جامعه را لغو کرده و یا به آینده موکول نموده اند و یا از طریق اینترنت اقدام به برگزاری کنفراس آنلاین میکنند.

البته بر اساس اتفاقات و تاثیرات ویروس کرونا شما لازم نیست تمام فعالیتهای خود را تا پایان این بحران متوقف کنید ، این جمله که من بعد از پایان این بیماری همه گیر وحشتناک شروع به کار می کنم ،صحیح نیست ، اکنون زمان مناسب برای شروع کار شما از طریق اینترنت است ، نیازهای مردم افزایش می یابد اما آنها نمی خواهند خانه های خود را ترک کنند ، بنابراین راه حل چیست؟

در حال رشد خرید آنلاین هستید؟

ابتدا ، برای شروع فعالیت آنلاین خود و یا دیجیتالی کردن فعالیت واقعی خود ، حتماً تمام مسیرها را مطالعه کنید تا تصمیمات آگاهانه بر اساس آنالیزها گرفته شود. بسیاری از افراد در طول قرنطینه خانگی از دستورالعملهای دقیق پیروی می کنند و محدودیت هایی را برای بیرون رفتن یا مسافرت و غیره دارند، و ترجیح میدهند خریدهای خود را از طریق اینترنت انجام دهند، لازم به ذکر است سایت JD.com ، بزرگترین سایت خرده فروشی در چین ، در طی این بحران چهار برابر بیشتر از مدت زمان کوتاه را تجربه کرده است.

تجارت اینترنتی و آنلاین به طرز چشمگیری در حال افزایش است چون ویروس نمی تواند بر آن تأثیر بگذارد ، همانطور که در سال 2002 و در آن دوره شاهد شیوع سندرم حاد تنفسی (SARS) و افزایش نیازهای درمانی بودیم. درحال حاضر نیز قیمت ماسک های جراحی و ضد عفونی کننده های دستی در هنگام شیوع ویروس کرونا بیش از 50٪ افزایش قیمت داشته پس میتوان در این شرایط نیز به دنبال راه حل باشیم و به کسب و کار خود رونق بدیم.

نگرانی های مربوط به عرضه و تحویل؟

اکنون باید نگرانی هایی در مورد مکانیسم تهیه و تحویل به مشتریان خود داشته باشید ، با گسترش خرید آنلاین ، بسیاری از افرادی که از خانه یا به صورت دورکاری و از خانه کار می کنند یا مجبور به قرنطینه شده اند ، برای رفع نیازهای خود حاضرند مبلغ مضاعف پرداخت کنند تا نیازهای روزانه خود را از طریق اینترنت انجام دهند ، حتی در برخی از فروشگاه های اینترنتی به دلیل سفارش بالا مجبور به تحویل محصول با 2 ساعت تاخیر شده اند

و به دلیل افزایش تقاضا برای خرید محصولات بصورت آنلاین از فروشگاه های اینترنتی، نسبت به سالهای گذشته ، میزان تبلیغات در سال جاری میلادی  6 درصد کاهش یافته است ، تمام این تغییرات بیانگر زمان شروع کار خود به صورت آنلاین است. به خاطر داشته باشید بسیاری از شرکتهای چینی که دیجیتالی شدن از رکود به بهبودی منتقل شده اند و اکنون پیشرفت چشمگیری نسب به قبل داشته اند.

از همه موارد فوق نتیجه می گیریم که می توان پیش بینی کرد که جنبه دیجیتالی تجارت خرده فروشی سریعتر از انتظارات قبلی رشد کند ، اگرچه برای دنیا زمان سختی است ، اما شواهدی وجود دارد که تجارت الکترونیکی پرقدرت و قادر به پاسخگویی به سؤالات بزرگ است ، این یک نکته مثبت برای دستیابی به اهداف است. ​

امیر فراهانی

طراح وب و گرافیست

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا