رفتن به محتوای اصلی
چرا سایت من از گوگل حذف شد

چرا سایت من از گوگل حذف شد

چرا سایت من از گوگل حذف شد؟ شاید برای شما هم پیش اومده باشه که به ناگهان سایتتون از نتیجه جستجوی گوگل حذف شده باشه به این اتفاق در اصطلاح پنالتی شدن سایت میگویند و یکی از مشکلاتی که ممکن است برای برخی از سایتها پیش بیاید، پنالتی شدن سایت توسط گوگل میباشد به این صورت که با جستجوی سایت در گوگل هیچ لینکی از آن سایت در نتایج جستجو دیده نمیشود.

در این مقاله قصد دارم شما را با دلیل پنالتی شدن سایت و پاسخ به این سوال که آیا سایت من پنالتی شده است بپردازم.

چرا سایت من از گوگل حذف شد

پنالتی شدن وب سایت چیست؟

چند سالی است که گوگل این موتور جستوی قدرتمند در حال استفاده از هوش مصنوعی است تا بهترین نتیجه جستجو را به کاربران خود ارائه دهد ، از همین رو سخت گیری زیادی را برای بهتر کردن عملکرد خود اجرا کرده و در قالب الگوریتم هایی که هر چند وقت یکبار بروز میشوند پیاده سازی میکند.
دلیل این کار در کنار ارائه بهترین نتیجه جستجو جلوگیری از فریب گوگل نیز میباشد، برخی از افراد برای رقابت با دیگران اقدام به وسیله تقلب یا روش های دیگر (سئوی سیاه ) و درج کدها یا محتوایی میکردند تا سایت آنها رتبه بیشتری را در گوگل کسب کند و جایگاه بالاتری را در نتیجه جستجو از آن خود نماید.
گوگل نیز با استفاده از هوش مصنوعی خود اقدام به شناسایی این سایتها و با خارج کردن آنها از نتیجه جستجو این قبیل سایتها را جریمه میکند .

آیا وب سایت من پنالتی یا جریمه شده است؟

باید توجه داشته باشیم این جریمه ها به دو دسته کلی دستی و خودکار تقسیم می شوند، در جریمه های دستی در صورتی که منبع جریمه الگوریتم های تشخیصی گوگل باشد به شما اطلاع داده خواهد شد. اما در اکثر مواقع نمی توانید بفهمید که سایت شما مورد جریمه قرار گرفته شده است و پس از مدتی که بازدید شما به شدت کاهش پیدا کند متوجه این اتفاق خواهید شد که تمامی لینک های سایت شما در گوگل حذف شده.
برای بررسی وضعیت سایت از نظر پنالتی شدن میتوانید آدرس سایت را در گوگل جستجو نمایید تا ببینید سایت در گوگل نمایش داده میشه یا خیر و یا از طریق آدرس زیر اقدام به انتخاب سایت خود نمایید:
https://www.google.com/webmasters/tools/reconsideration?pli=1

دلایل پنالتی شدن یک سایت :

بک لینک
کپی کردن و محتوای تکراری
تکرار بیش از حد کلمات کلیدی
تبادل لینک دو طرفه
افزایش خطای 404
استفاده از تگ canonical
استفاده نادرست از تگ‌های h1 h2 h3 h3 h4
استفاده از لینک‌های مخفی
استفاده از محتوای مخفی
استفاده بی رویه از لینک

امیدوارم این مطلب به شما کمک کرده باشه در مطالب آینده به نحوه خارج کردن سایت از پنالتی گوگل میپردازم

امیر فراهانی

طراح وب و گرافیست

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا