رفتن به محتوای اصلی
رفع مشکل آپلود فایل با حجم بالا در وردپرس

رفع مشکل آپلود فایل با حجم بالا در وردپرس

رفع مشکل آپلود فایل با حجم بالا در وردپرس راه های مختلفی دارد این مشکل بیشتر هنگام نصب افزونه یا پوسته و یا در هنگام درونریزی فایلهای حجیم با پسوند xml که از طریق افزونه wordpress importer آپلود میشود در وردپرس پیش می آید.

رفع مشکل آپلود فایل با حجم بالا در وردپرس

قبل از معرفی راه حل ابتدا باید دلیل این مشکل را بررسی نماییم درصورتی که اطمینان دارید هاست شما فضای کافی و آزاد برای اجرای درونریزی فایلهای محتوایی را دارد، اصلی ترین دلیل بروز نمایش خطا هنگام میتواند محدودیت آپلود فایل بر اساس تنظیمات php.ini باشد که به شما اجازه بارگزاری فایل تا حداکثر حجم تعیین شده ای را میدهد.

ویرایش فایل php.ini

درصورتی که به فایل php.ini دسترسی دارید میتوانید با پیدا کردن عناوین زیر و ویرایش مقادیر آنها به صورت زیر آنرا اصلاح و ذخیره نمایید:

upload_max_filesize = 64M
post_max_size = 64M
max_execution_time = 300

عدم دسترسی به فایل php.ini

در بسیاری از سرویس دهندگان هاست دسترسی به فایل php.ini برای مشتریان مقدور نیست و شما باید از طریق ارسال درخواست پشتیبانی اقدام به تغییر در فایل هایی مانند php.ini نمایید.
اما روش ساده تری نیز برای انجام اینکار میباشد و شما میتوانید با افزودن چند خط به زیر به فایل .htaccess امکان بارگزاری فایلهایی با حجم بیشتر را ایجاد نمایید:

 

#set max upload file size
php_value upload_max_filesize 48M

#set max post size
php_value post_max_size 48M

 .htaccess ویرایش فایل

توجه داشته باشید مسیر فایل .htaccess در فولدر اصلی www هاست شما میباشد و درصورتی که این فایل را مشاهده نمیکنید از طریق ftp اقدام به ورود نمایید تا فایل .htaccess را مشاهده نمایید و آن را با notepad یا ویرایشگر متنی دیگر باز نمایید و کدهای ذکر شده را به انتهای فایل .htaccess اضافه نمایید و از حذف کدهای موجود در این فایل خودداری نمایید.

درصورتی که از طریق ftp لاگین نمودید و فایل .htaccess را مشاهده نکردید باید خودتون فایلی با همین نام ساخته و سپس آنرا ویرایش و کدها را به آن اضافه کنید.

درصورتی که با انجام مراحل فوق مشکل شما حل نشد با هاستینگ خود تماس گرفته و بخواهید تا این مشکل را رفع نماید.

امیر فراهانی

طراح وب و گرافیست

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا