رفتن به محتوای اصلی
تلگرام همچنان بیشترین کاربر را در ایران به خود اختصاص داده است

تلگرام همچنان بیشترین کاربر را در ایران به خود اختصاص داده است

نزدیک به یک سال از آغاز مسدودسازی تلگرام با شعار حمایت از پیامرسان های داخلی و حفظ امنیت مخاطبان و دلایل دیگری نظیر امنیت داخلی کشور گذشته است و حمایت‌های مالی نیز برای تبلیغ پیام رسان های داخلی و اپهایی که توسط شرکتهای داخلی تولید شده بودند نیز اختصاص یافت و ادارات دولتی نیز ملزم به استفاده از اپهای داخلی مانند سروش و … شدند.
در این میان و پس از گذشت حدود 1 سال از مسدود سازی تلگرام مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در اسفندماه 1397 گزارشی منتشر کرده از مقایسه تعداد کاربران پیامرسان های داخلی و پیامرسان های خارجی بر اساس این گزارش تلگرام با داشتن تعداد 55/9 درصد از کاربران و با محدودیت های اعمال شده هنوز هم محبوب ترین پیام‌رسانی است که در داخل ایران مورد استفاده قرار میگیرد.
در این نظرسنجی رتبه اول تا سوم پیامرسان ها که بیشترین کار را دارند ابتدا به تلگرام: ۵۵.۹ درصد کاربر و در مقام دوم به واتس اپ با ۲۵.۱ درصد اختصاص کاربران و در رتبه سوم اینستاگرام میباشد که ۲۹.۵ درصد مخاطبان ایرانی از آن استفاده میکنند.
به گفته این آمار ۷۰.۶ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله کشور، در حال حاضر از تلگرام استفاده می‌کنند و همچنین ۴۸.۷ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله کشور، در حال حاضر از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

جهت مشاهده رتبه سایر اپها اینجا کلیک نمایید.

البته لازم به ذکر است امیر خوراکیان، معاون مرکز ملی فضای مجازی ایران در اسفندماه سال 97 گفت بود که فیلترینگ تلگرام موفق بوده است.

لازم به ذکر است بیشترین راه دسترسی به پیامرسان های مسدود شده و سایر اپها مسدود شده توسط VPN ها انجام میشود که از نظر امنیت برای اطلاعات کاربران تهدید محسوب می‌شوند.

 

امیر فراهانی

طراح وب و گرافیست

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا