رفتن به محتوای اصلی
زمان پایان کار گوگل پلاس توسط گوگل اعلام شد

زمان پایان کار گوگل پلاس توسط گوگل اعلام شد

زمان پایان کار گوگل پلاس توسط گوگل اعلام شد. سرویس +Google (گوگل پلاس) شبکه اجتماعی گوگل میباشد که در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۱ به‌طور آزمایشی آغاز به کار کرد و ابتدا با ارسال دعتونامه برای برخی از کاربران امکان عضویت و فعالیت در آن فراهم بود.

مروری بر شبکه های اجتماعی گوگل

البته سیاست گوگل برای یک شبکه اجتماعی همیشه با فراز و نشیب همراه بوده، پیش از گوگل+ نیز کمپانی گوگل در سال 2004 اقدام به پشتیبانی از شبکه اجتماعی اورکات Orkut نمود و سپس در سال 2014 آنرا تعطیل کرد.

سرویس دیگر شبکه اجتماعی گوگل، Google Buzz بود که در سال 2010 ارائه گردید و اقبال چندانی را نسب به شبکه اجتماعی دیگر نداشت.

اینبار نیز گوگل اعلام کرده سرویس +Google به پایان راه نزدیک میشود، درست است که کاربران استقبال چندانی از گوگل پلاس نسبت به رقبای خود مانند فیس بوک نداشته اند و همیشه تعداد کاربرانی که از آن استفاده میکردند نسبت به رقبای گوگل کمتر بوده اما امنیت سرویس +Google در مقایسه با رقبای آن ستودنی است.
تنها مورد امنیتی در مورد گوگل پلاس سرقت گسترده اطلاعات شخصی ۵۰۰٫۰۰۰ کاربر این شبکه  اجتماعی بود. دلیل آن نیز انتشار API سرویس +Google برای توسعه دهندگان بود که شرایطی را محیا کرد تا آنان به اطلاعات غیر خصوصی کاربران (ایمیل، نام کامل، تاریخ تولد، جنسیت، عکس پروفایل، محل تولد و…) دسترسی پیدا کنند.

پایان کار گوگل پلاس

ظاهرا گوگل به این نتیجه رسیده است که سرویس +Google مورد استقبال کاربران واقع نشده و میانگین حضور کاربران آن تنها ۵ ثانیه میباشد و اعلام کرده قصد دارد تا ده ماه آینده نسخه کاربران معمولی +Google را تعطیل و فقط نسخه سازمانی آن به فعالیت ادامه خواهد داد و دسترسی توسعه دهندگان را در گوشی های هوشمند اندرویدی را محدود می کند و دیگر  دسترسی به تلفن و اس ام اس ها امکان پذیر نخواهد بود.
در نهایت با اینکه سرویس +Google مورد استقبال واقع نشد اما برای من که با نام امیر فراهانی در +Google از روزهای آغازین فعالیت داشتم سرعت بالا در لود صفحات و تصاویر و امکان سینک شدن با دیگر سرویس های گوگل و امنیت بالای آن و ظاهر کاربر پسند آن جای تقدیر دارد.

امیر فراهانی

طراح وب و گرافیست

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا